söndag 30 november 2008

Vem har sagt att julpyssel är enkelt?

Hade en riktig pysseldag i torsdags. Först med mammamaffian och sedan med jobbet på kvällen. Eftersom jag hade bestämt mig för att göra en dörrkrans med jobbet på kvällen så valde jag på dagen den "enkla" vägen och köpte ett pysselkit från panduro med 12 små änglar att hänga i granen. Såg skitenkelt ut - men det var det inte! En enda liten skitängel tog över en timme för mig att få ihop, och under den tiden hann tufflan kasta min mobiltelefon rätt genom rummet (som en annan krypande bebis hittade och försvann med) samt tugga på saxen. Skönt att det bara är 11 små änglar kvar då. Med lite tur kanske jag får ihop den sista lagom till jul. Hur det gick med dörrkransen? Jo - trots att jag aldrig någonsin bundit en krans så blev den jättefin (och den tog en timme den med att göra!). Tror jag ska hålla mig till dörrkransar och köpt julgranpynt i fortsättningen. Men nu sitter i alla fall alla julgardiner på plats, alla adventsljusstakar och vättar också - så om jag inte får ihop de sista änglarna till jul så är det inte hela världen. det ser "juligt" ut ändå hemma.

Inga kommentarer: