måndag 8 december 2008

Lite nervöst faktiskt.

Ligger i hårdträning fysiskt och sångmässigt inför en spelning på torsdag. Har varit och både boxats och tränat skivstång och i morgon är det dags igen. Sångmässigt måste jag skärpa mig eftersom jag verkar tappa bort både de enklaste texter och danssteg. Jag är helt övertygad om att minnet försvinner ut med amningen. Måste verkligen repa texter i morgon så jag känner mig mer säker. Min älskling ska ta tufflan själv i hela 6-7 timmar på torsdag då jag är borta och jag är lite nervös inför detta eftersom hon fram till i förrgår inte hade några som helst problem med att äta gröt och annan mat, men nu är det visst bara the real deal som gäller. Älsklingen säger att jag inte ska oroa mig utan att han fixar det, men jag vill ju så gärna att det ska vara smidigt för honom så att det inte blir sista gången. På torsdag börjar även vår natträning med henne. Älsklingen ska ta henne hela tre nätter så att hon lär sig att inte tutta så fort hon vaknar till på natten utan somna om istället - eller helst sova hela natten vilket är målet. Det kanske är lite dålig tajming eftersom jag inte kan mata henne på torsdag innan läggdags, så vi får väl se om jag håller fast vid den planen. Träffade mammamaffian idag och det var full rulle med 5 bebisar, fem mammor och en smått orolig katt som skulle hålla koll på hela baletten. Imorgon är det babysim igen och det ska bli så kul. Tufflan är ett riktigt blötdjur och det är kul att se henne. Ska ta med kameran och fota henne.

2 kommentarer:

Lena sa...

Ja man har "gröt" i hjärnan när man ammar. Jag som brukar ha stenkoll på det mesta är helt förvirrad nu.... Jobbigt, men det går ju över. Hoppas att ni lyckas med nattritualen. Vi har gjort så med de älsta barnen och det har funkat klockrent efter några nätter ! Det är såå skönt när man får sova en hel natt igen.Hoppas det går bra med föreställningen också ! Kram Lena

Lena sa...

Tack så mycket för det jättefina julkortet !