lördag 27 december 2008

Nu är glada julen slut slut slut.

Ja, så har ännu en jul passerat. Och den började verkligen härligt. Vaknade till synen av stora, vita snöflingor som föll (och faktiskt låg kvar), så Tufflan fick fira sin första jul vit. Maten var som vanligt överdimensionerad för ett helt regemente och vi kommer förmodligen inte äta något annat detta år. Julklapparna delades ut av V som de senaste åren tagit på sig rollen som jultomte med skägg och allt. Tufflan fick inte helt oväntat mest julklappar och blev rejält bortskämd av både mormor, farmor och inte minst av oss. Jag är helnöjd med de julklappar jag fick: skidhjälm, skidglasögon, superunderställ, ullfrottéunderställ, plattång, presentkort m.m. Och på tisdag ska vi träffa resten av släkten och dela ut de sista julklapparna. Tråkigt var dock att min pappa inte kunde komma. Han har ju inte varit här sedan Tufflan var 2 veckor gammal så vi hade verkligen sett fram emot att han skulle komma hit några dagar, men han blev olyckligt nog rejält sjuk i luftrörskatarr och låg däckad hela julen uppe i Jämtland. Hoppas att han kan komma hit snart i alla fall.
Oj, jag höll på att glömma. Tufflan lärde sig sitta själv, stå på alla fyra och krypa bakåt på julafton!

1 kommentar:

Jessica sa...

Det verkar som ni haft en vit och mysig jul trots allt för mycket julmat och det är nog detsamma överallt tror jag,man får äta i flera dgr efter....Hoppas nu ni får ett lika Gott nytt år!kram Jess.