lördag 13 december 2008

Vit luciamorgon.








Vaknade till en underbar vy i morse - det var ett par minusgrader och alldeles vitt ute.


Vilken vecka detta varit! I tisdags var det dags för babysim igen och Tufflan är så himla duktig. Hon älskar att vara i vattnet och det är verkligen en bra aktivitet för pappa och dotter att vara med på. Hon är inte det minsta rädd och kinkar inte heller när hon hamnar under vattnet.

I onsdags kväll fick min älskling tag på en rörmokare som kunde komma på torsdag morgon och sätta rör i vårat nyrenoverade badrum. Problemet var att vi inte hade hunnit foga, så kl. 19 på kvällen började vi foga och blev klara ca 03.00. Sedan valde tufflan att slå upp sina blå kl 07.50, så det blev inte mycket sömn. Spelningen senare på torsdag kväll gick bra, men jag var bra sliten och trött efteråt. Älsklingen tog hand om tufflan i hela 7 timmar när jag i Örebro och showade och det gick skapligt faktiskt! Jag kom i scenkläderna också så det kändes skönt att gravidfluffet inte längre fanns kvar för sist vi hade spelning (i Karlskoga i februari) så var jag i 6:e månaden och var så där pluffsig som man är innan den fina gravidmagen började komma.




Igår följde vi med jobbet och lyssnade på luciatåget, ja tufflan sjöng ju för full hals så hela kyrkan vände sig om, och hon var riktigt fascinerad av alla levande ljus och vita linnen.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Åh så söt hon är er lilla Tuffla!Tack så mycket för det fina julkortet!Kram på er!

Johanna sa...

Hej Kusin Vitamin!
Tack för det bedårande julkortet, hon växer fort vill jag lova. Tänk att vi inte lyckats ta oss ner till Er än... men jag ger inte upp hoppet!
Hälsa!
Kram Johanna