måndag 24 november 2008

Ja se det snöar!

Härligt, nu är det äntligen vinter här. Det yr ordentligt idag och Tufflan är så fascinerad av detta att hon hela tiden ska titta ut genom fönstret. Det har varit en hektisk helg så nu är det skönt att vardagen kommit så man får vila upp sig. Gjorde klart renoveringen på torsdagkvällen och jag blev riktigt nöjd. Just nu syr jag gardiner till jul som jag ska sätta upp i det rummet. I fredags var vi i Örebro hos älsklingens lillebror och sambo. Jag spelade guitar hero för första gången och det var askul! Sedan käkade vi tacos och spelade poker. Tufflan var så himla trött men, som den nyfikna "schnockelbiche" hon är, vägrade gå och lägga sig förrän halv elva vilket är sent för henne. Hon sov bra tack och lov - själv sov jag som en kratta och var vaken mest hela natten. På lördagen kom mormor och hälsade på innan hon skulle flyga till Teneriffa. Kollade på dansbandskampen och åt älgstek för första gången på flera år. Jättegott med smörstekta trattisar till. Idag blir det nog någon film efter att jag sytt klart.

1 kommentar:

Lena sa...

Ja de små "shnockelbischarna" !! De kan ju missa nåt om de somnar ;)!! Hoppas att det är bra med er. Ska ni upp till Särna nåt i jul ? Vi ska troligtvis upp över julhelgen. Kram Lena