söndag 16 november 2008

Övertrött eller?

Gick på överväxel hela dagen idag och började renovera ett av rummen på övervåningen. Inför denna renovering har jag börjat i andra änden kan man säga. Jag började med att sy gardiner av tyget jag köpte igår och idag har jag tagit ut möblerna, spacklat och så. Tänkte måla taket i morgon innan jag slipar och målar väggarna. Känns skönt att äntligen vara igång. Tänkte jobba klart inom ett par dagar för nästa helg kommer min mor hit och hälsar på och då kan det vara skönt med lite ordning och reda omkring sig. Det räcker med att vi har ett badrum som är under renovering (och som har varit det sedan mars i år - "jag lovar att det är klart innan tufflan kommer i maj" - känner någon igen det?), och vars verktyg och pryttlar har en förmåga att sprida ut sig genom hela huset. Fick även in båten under tak också, så nu känns garageuppfarten stor som en balsal när den försvann därifrån. Tur att jag har vänner med stora förvaringsutrymmen där man kan vintermagasinera skrymmande saker som motorbåtar och sådant.

1 kommentar:

Lena sa...

Känner igen mig i det där med att snabbrenovera... Varför hålla på länge när man kan göra klart på ett par dagar ??? DEt är ju så kul att göra om. Har lite projekt på gång...men de får nog vänta till efter jul.
Kram Lena