onsdag 7 januari 2009

Kallt


Igår tog vi oss ut efter tre dagars innesittande. Det var inte självvalt att sitta inne, men vad gör man när en dag är fylld av bröllop och de andra två är det -20 grader? Igår var det desto mildare så då tog vi på oss och åkte ut till Båsenberga och åkte pulka med Tufflan. Det var många familjer där och det var riktigt kul att åka pulka. Fick lite nostalgier från när man var liten och åkte i "Sjöberget" hemma i Särna.



Vi hade som mål att tapetsera lite hemma nu på ledigheten, men när vi äntligen hittade ett par tapeter som vi ville ha, och som inte skulle ruinera oss, så var de slut. De var så snygga. En svart med stora medaljonger i silver och grått, och en vit med medaljonger i silver och svart. Någon som ska till Rusta kanske? Och när jag ändå fiskar efter tjänster kan jag slänga in en önskan om en dunjacka från Stadium också.
Finns inte i någon butik nära oss tyvärr, så antingen får jag ta en sväng uppåti Sverige, eller också helt enkelt vara utan jacka. Har kollat in den här jackan hela vintern men den har varit för dyr (1999), men är nu nedsatt till 999. Jag har desutom ett presentkort på 400 och ett superunderställ värt 400 som jag ska lämna tillbaka så det skulle bli en riktigt billig jacka om jag bara kunde få tag i den.

Får väl våldgästa min kusin i Borlänge och ta en dagstripp till Falun för där ska den tydligen finnas. Kanske kan få tag i tapeterna då också om jag har tur.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Du är alltid välkommen vet du!
Kram Kusin Vitamin

Lena sa...

Vad fina ni är på familjebilden !!Jättefin familj !
Kram Lena