tisdag 10 februari 2009

YES!!!!!

Tufflan började krypa igår eftermiddag. Lite trevande och stapplande men hon kröp! Det var så rörande att se när hon upptäckte hur hon skulle göra att man nästan började gråta.
Dagen började bra med att jag fick tag i biljetter till Madonna, så den 9 augusti åker vi ett gäng glada tjejer till "goa" Göteborg och får förmodligen se den häftigaste show man kan tänka sig! Har ett supertrevligt och billigt hotell på gång också. Centralt som tusan. Jag längtar...
Sedan var det så vackert här med mycket snö och strålande sol. Jag hade kunnat vara ute hela dagen, det var bara ett aber - vår vagn såldes i söndags och jag har inte hunnit köpa ny, och jag har ingen bil eftersom J tar den till jobbet. Vad gör man? Jo man plockar fram pulkan och känner sig som en riktig lantis när man drar Tufflan i den genom samhället. Har lagt ner säkert en timme nu på morgonen på att få tag i ny vagn som inte kostar alltför mycket men som ändå har en hel del tillbehör som åkpåse, regnskydd och skötväska. Är mest troligt ute efter en svart Babytravel jogger och de växer inte på träd verkar det som. Har lagt ut lite krokar så vi får se hur det går. Tills vidare har min underbara kompis Therese lånat mig en rejäl sulky under veckan så att jag i alla fall kan ta några promenader.
Annars laddar jag inför kommande veckor som är fullbokade med aktiviteter. Min pappa kommer, jag ska till Särna, familjen ska till Sälen och så skriver jag ju C-uppsats, går på babysång, babysim och mammaträffar och så hoppas jag få in några boxnings- och skivstångspass också. Puh!

1 kommentar:

Jessica sa...

Det blir inte många lugna stunder för dig ser jag!Vad sköj vi ska ha i göttebörg!ser fram emot en härlig show!kanske ses vi när ni kommer till Särna!