onsdag 11 februari 2009

Så är det dags igen.

Jag är en riktig schlagerräv - det vet alla som känner mig. Jag har en slags hatkärlek till detta fenomen (mest kärlek). Nu får man äntligen sitta i soffan och tycka till om de låtar som bildar årets skörd av bidrag till melodifestivalen. Och åsikter har man ju. Jag säger varje år när fel låt vinner att "nästa år ska jag inte se detta spektakel", men så sitter man där igen. Förra omgången var ju en mindre "disaster" när en falsksjungande Emilia lyckades gå vidare och en skönsjungande Shirley inte ens gick till andra omgången. Kul och annorlunda med Caroline af Ugglas (gillar hennes personlighet) men kanske fel forum för en sådan typ av låt. Längtar till på lördag då man får tycka till om artiser som Lili & Sussie, Markoolio, Amy Diamond och Måns Zelmerlöw, och så pudelrockarna i Heat. Vi ska på middag hos vänner som inte är det minsta intresserade av melodifestivalen så jag får väl se reprisen eller smyga undan lite.
Nu ska jag laga lite mat och skära till en sallad för om en timme kommer mammamaffian hit. Tjing tjing på er.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Gissa vilka som har biljetter till deltävlingen i Leksand :)
Kramis

Lena sa...

Ja samma här !! Ska också dit !! Avis ?? Heja schlager !!!! Kram Lena