tisdag 27 oktober 2009

Skönt med kroppskännedom

Det är så skönt att veta att man känner sin kropp bäst själv. Hade jag inte tagit den molande värken i magen på lördagsnatten på allvar - hur sent hade vi då kommit till BB. Åkte i alla fall in för att kolla upp den molande värken vid halv två på söndag dag. Först ville de skicka hem oss eftersom jag inte var öppen, men jag tänkte att jag tar mig inte ner till parkeringen med denna värk så någon hemgång för mig blir det inte tal om, och tur var väl det för 18.21 såg hon världens ljus för första gången vår andra dotter. Identiskt sin syster så när som på 20 gram. Lika lång (50cm) och nästan samma vikt (3570 - Wilma vägde 3550).
Hon har inget namn än men hon är jätte gó och Wilma är stolt storasyster. Vi åkte hem efter lunch dagen därpå eftersom allt såg bra ut och ärligt talat - hur kul är det att vandra runt på BB och inte göra någonting?
I morgon ska jag till BBhemvård och göra PKUtestet bland annat.
Lägger in fler bilder senare.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Grattis Jennny å Johan till tjej nr 2!ha d så gott...kram Jess!

Lena sa...

Åh jag blir helt rörd när jag ser er !! Vad kul för er med en liten söt tjej till ! Vad pigg du ser ut jenny. Kramar från Lena

Johanna sa...

Våra varmaste lyckönskningar till Er! Vilka fina tjejer ni har!
Kram Johanna