onsdag 11 mars 2009

Okej det är synd om dig den här gången...

Ja jag måste faktiskt erkänna det. Efter härliga dagar i fjällen med skoter och skidor så kom vi hem i söndags kväll. Efter ett par timmars sömn blev jag väckt av älsklingen som mådde dåligt och lade sig nere i gästrummet istället. Vinterkräksjukan hade slagit till. Normalt sett tror ju män (ja jag tror faktiskt att det gäller de flesta av det könet) att de ska dö när de är lite förkylda och har lite feber, så då brukar inte J få några vidare sympatier från mig, men denna gång såg jag verkligen hur risig han var och då vet en klok kvinna när man ska tiga. Har aldrig sett någon vara så risig tror jag - och det värsta är att halva släkten tydligen blivit sjuka på vår Sälentur. Peppar peppar, vi har ännu klarat oss jag och tufflan, men så är tvål och handsprit mina bästa vänner också.

2 kommentarer:

Lena sa...

Usch då. Inte kul med magsjuka !! Är själv sjuk just nu. Brukar aldrig ha magsjuka, men nu har även jag fått det.Hoppas att ni hade det bra i fjällen ändå !
Kram Lena

Siv Andersson sa...

Hej!
Jag googlar just nu några av mina dikter (som också finns tryckta på kort) och hittade en av dem på din sida. Det är "Ett nyfött barn" som du citerar högst upp på din sida. Det är helt okej för min del, bara du tar med mitt namn som författare också. Och så ber jag dig att du ändrar några småfel:
i första versen ska det stå "mänska" (alltså inte "människa") och lite längre ned ska det stå: "Och det är nåt visst med blicken som är sällsamt vis och klar."

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar
Siv Andersson