fredag 12 mars 2010

Skit RS!

Shit vilken resa! Söndagens övning fick avbrytas av ett telefonsamtal från J om att min yngsta dotter andades ytligt. JAg slängde mig i bilen och åkte de 7 milen hem. Hon ov när jag kom hem men på natten sov jag oroligt och låg och lyssnade på M i ängen bredvid mig. På måndagmorgonen fick jag tid på barnmottagningen i Katrineholm och efter att M hade fått inhalation x 3 beslutades att hon skulle läggas in. Sagt och gjort - jag fick åka med henne de 6 milen till Eskiltuna och Mälarjukhuset. MAn konstaterade RS-virus (jag vet knappt vad det är), och de följande 4 dagarna spenderades i ett isolerat rum med inhalationer var 3e timme dygnet runt, näsdroppar i parti och minut och enda tidsfördrivet var att räkna ner inför nästa mat- eller inhalationstid. Kom hem i går kväll efter att läkaren bedömt att hon inte längre behöver ha inhalationer. Hon mår bra men är inte helt återställd - behöver fortfarande näsdroppar och mediciner som hjälper henne att andas lättare.

1 kommentar:

Lena sa...

Usch vad jobbigt !! Verkar vara riktiga RS tider nu. Det bara kryllar av barn på jobbet med liknande symtom. Skönt att ni fått komma hem igen iaf. Sååå jobbigt när barnen är sjuka. Kram Lena